13:22 2018 Spalio 22
Tiesioginis eteris
  • USD1.1470
  • RUB75.2418
    Vagonas Kijevas-Varšuva, archyvinė nuotrauka.

    Ukraina reikalauja, kad Rusija grąžintų 30 tūkstančių vagonų

    © Sputnik / Алексей Витвицкий
    Pasaulyje
    Gauti trumpą nuorodą
    33 0 0

    Valstybinė geležinkelio transporto administracija pranešė, kad pelningiausias  2017 metų maršrutas buvo Kijevas-Maskva, kuris atnešė beveik šešis milijonus dolerių pelno

    VILNIUS, spalio 4 — Sputnik. Ukraina reikalauja, kad Rusija perduotų 30 000 vagonų bendrovei "Ukrzaliznyca", pareiškė Aukščiausiosios Rados pirmininko pavaduoja Irina Geraščenko,  praneša agentūra UNIAN.

    Pasak jos, vagonai po konflikto pradžios liko nepripažintose Donecko ir Lugansko liaudies respublikose. 85 iš jų buvo nupirkti iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko skirtų lėšų. Šią skolą, pasak deputatės, dar teks sumokėti.
    "Akivaizdu, kad mes taip pat kreipsimės į kompetentingas Ukrainos teisėsaugos institucijas, kad būtų pradėtos bylos dėl šių vagysčių", — pridūrė Geraščenko.

    Nuolatinės provokacijos

    Pasak politologo Aleksandro Formančiuko, Geraščenko "jau seniai prarado realybės jausmą". Jis pavadino jos žodžius kliedesiais.

    "Ji turi aistrą — bet kokiu būdu remti rusofobiją, ieškoti papildomų priežasčių, pateisinančių jos padėtį. <...> Jiems nuolat reikia provokacijų", — sakė jis "Sputnik" radijo eteryje.

    Pasak jo, šiuo metu vyksta rinkimų kampanija, o Geraščenko nori likti valdžioje.

    Be to, Formančiukas pabrėžė, kad konflikto tarp Ukrainos ir Rusijos eskalacija yra pagrindinis priešrinkiminės kampanijos šaltinis.

    "Geraščenko bando įmesti į eskalacijos ugniakurą dar vieną problemą, sutelkdama papildomus išteklius, kad išsaugotų režimą. Ši rusofobijos politika peraugo į nepertraukiamos valdančiosios klasės isteriją. Jie yra politikos, kurią patys sukūrė, nelaisvėje", — padarė išvadą ekspertas.

    Susisiekimo geležinkeliais nutraukimas

    Anksčiau Ukrainos infrastruktūros ministras Vladimiras Omeljanas sakė, kad Kijevas nori nutraukti susisiekimą geležinkeliais su Maskva. 2017 metų pabaigoje jis taip pat teigė, kad Ukrainos nuostoliai dėl tokio sprendimo sudarytų tik vieną griviną.

    Krymas, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik / Алексей Мальгавко

    Tuo tarpu Valstybinė geležinkelio transporto administracija pranešė, kad pelningiausias  2017 metų maršrutas buvo Kijevas-Maskva, kuris atnešė beveik šešis milijonus dolerių pelno.

    Tačiau tolimojo susisiekimo keleivių vežimas Ukrainoje iš esmės buvo labai nepelningas. Bendras nuostolis sudarė 3,5 mlrd. grivinų (apie 7,5 mlrd. rublių).

     TVF kanalui "112 Ukraina" Rados deputatas Igoris Mosijčiukas pareiškė, kad šalies ekonomika galiausiai žlugs, jei bus uždaryta siena su Rusija.

    "Milijonai ukrainiečių, nesvarbu, kieno koks požiūris yra jų atžvilgiu, vis dar yra ukrainiečiai, Ukrainos piliečiai, dirbantys Rusijos Federacijos teritorijoje. Ir jei rytoj bus uždarytos sienos, kaip žmonės grįš į namus — paštu, banderolėse?" — sakė Mosijčiukas.

    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos