06:08 2020 Rugsėjo 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1833
  • RUB89.1439
    Pasaulyje
    Gauti trumpą nuorodą

    Jiems kelia nerimą tai, kad žmonės, kurie laikosi keto dietos, vartoja daug nesveikų sočiųjų riebalų, o tai padidina lipidų kiekį kraujyje ir riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis

    VILNIUS, rugsėjo 5 — Sputnik. Amerikos mokslininkai ištyrė įvairias šiuo metu madingas dietas, įskaitant ketogeninį ir protarpinį valgymą, ir įvertino jų naudą sveikatai ir riziką. Tyrimas paskelbtas "American Journal of Medicine".

    Spartus informacijos apie naujas madingas dietas sklidimas internete ir socialiniuose tinkluose yra svarbiausias medicinos mokslui.

    Dietologai iš "National Jewish Health" nusprendė užpildyti šią spragą parengdami apžvalgą, kurioje apibendrinti šiandien turimi tyrimų rezultatai.

    Mokslininkai daro išvadą, kad ketogeninės ir protarpinės dietos atrodo labai veiksmingos, kai žmonės nori numesti svorio per trumpą laiką. Be to, keto dieta, pasak autorių, yra perspektyvus diabeto gydymas. Keli tyrimai parodė gliukozės ir insulino kiekio nevalgius pagerėjimą pelėms, maitinamoms keto dieta.

    Tačiau mokslininkams kelia nerimą tai, kad žmonės, kurie laikosi keto dietos, vartoja daug nesveikų sočiųjų riebalų, o tai padidina lipidų kiekį kraujyje ir riziką susirgti širdies ligomis.

    Yra įrodymų, kad ilgalaikis maisto produktų, kurie yra keto dietos pagrindas, vartojimas lemia arterijų sienelių pokyčius ir kraujagyslių trapumo padidėjimą.

    "Žiniasklaidoje apstu pareiškimų ir pažadų dėl keto dietos ir protarpinio valgymo, kurie geriausiu atveju nėra patvirtinti ir blogiausiu atveju kenksmingi jūsų sveikatai", — pranešime spaudai cituojamas vienas iš tyrimo autorių, medicinos mokslų daktaras Andrew Freeman'as.

    Laikantis keto dietos, dėl labai mažo angliavandenių kiekio racione, organizmas pereina į kitą medžiagų apykaitos būseną — ketozę, kai vietoj gliukozės jis pradeda naudoti riebalus kaip pagrindinį energijos šaltinį. Žmonės linkę greitai mesti svorį, kai pereina prie tokio tipo dietos, tačiau tyrimai rodo, kad svoris grįžta maždaug per 12 mėnesių.

    Todėl autoriai pripažįsta keto dietos veiksmingumą kaip trumpalaikį atsigavimo būdą, tačiau ragina dietologus susilaikyti nuo keto dietos įtraukimo į visuotinai priimtas mitybos rekomendacijas, kol nėra klinikinių įrodymų apie jos saugumą ilgalaikėje perspektyvoje.

    Tas pats sakoma ir apie protarpinį badavimą. Tyrėjai optimistiškai vertina jo galimą naudą sveikatai, tačiau atsargiai vertina galimas pasekmes.

    Yra daugybė protarpinio badavimo būdų. Vieni visą dieną praleidžia be maisto, o kiti apriboja maisto vartojimą tam tikromis valandomis. Ekspertai yra susirūpinę, kad daugelis žmonių persivalgo, kai ateina laikas valgyti, arba maitinasi nesveikai, kas neigiamai veikia jų širdies ir kraujagyslių būklę.

    Autoriai pažymi, kad dauguma dabartinių duomenų apie galimą protarpinio badavimo naudą gaunami iš tyrimų su gyvūnais, kurie parodė ilgesnę gyvenimo trukmę, svorio kritimą, sumažėjusį kraujospūdį, pagerėjusią gliukozės toleranciją ir kontroliuojamą lipidų kiekį, ir klinikinius tyrimus su žmonėmis. Su keto dieta šie tyrimai nebuvo vykdomi.

    "Dėl galimo protarpinio badavimo pavojaus reikia atlikti tolesnius tyrimus, — tęsia jis. — Diabetikams ypač svarbu prieš bandant protarpinį badavimą pasikalbėti su savo gydytoju ir aptarti, kaip kontroliuoti savo norą valgyti, ir hipoglikemijos riziką, kuri gali atsirasti, jei praleidžiate įprastą valgymo laiką".

    Tuo pačiu metu, pabrėžia mokslininkai, yra sveikatingumo dietų, kurios yra gerai ištirtos dėl saugumo ir kliniškai patvirtinto veiksmingumo ir kurios tinka visiems ir gerina širdies ir kraujagyslių sveikatą. Pirmiausia kalbama apie augalinę ir Viduržemio jūros dietą.

    Dar šia tema

    Išsklaidytas mitas apie traškučių pavojų sveikatai
    Įvardytas vitaminas, sugebantis sustabdyti koronaviruso dauginimąsi
    Tegai:
    dieta, mityba, sveika mityba

    Svarbiausios temos